Jak rezerwować

 

Pytania i odpowiedzi

W większości ofert cena wycieczki zawiera: przelot samolotem lub przejazd autokarem, opłaty lotniskowe, koszty transferów (dojazd lotnisko/hotel/lotnisko), zakwaterowanie w hotelu lub innym obiekcie, wyżywienie na miejscu wypoczynku zgodnie z ofertą, ubezpieczenie od Kosztów Leczenia i Następstw Wypadków (KL i NW) oraz opieka pilota lub rezydenta. Cena oferty najczęściej nie zawiera takich elementów jak: wycieczka fakultatywna (do wykupienia na miejscu w hotelu u rezydenta), dopłata do pokoju jednoosobowego, dopłata do widoku na morze, bilety wstępu do zwiedzanych obiektów, napiwki. Szczegółowe informacje do każdej oferty mogą Państwo uzyskać w Dziale Rezerwacji.
Tak. Zgodnie z obowiązującą w Polsce prawem turystycznym (Ustawa o Usługach Turystycznych), na każdą ofertę, która zwiera ten sam zakres świadczeń, standard hotelu, ten sam termin wyjazdu oraz okres wyjazdu, w każdym biurze obowiązuje ta sama cena, zarówno w biurze agencyjnym, jak i w biurze własnym organizatora wycieczki czy w call center dowolnego internetowego biura podróży. Jeżeli po dokonaniu zapłaty okazałoby się, że inne biuro podróży proponuje tę samą wycieczkę w niższej cenie, wówczas zwrócimy Państwu pełną różnicę ceny, a dodatkowo otrzymacie Państwo atrakcyjny upominek (patrz Regulamin „Gwarancja najniższej ceny”).
Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych każdy uczestnik wycieczki musi być ubezpieczony. W większości wyjazdów cena zawiera ubezpieczenie od Kosztów Leczenia i Następstw Wypadków (KL i NW). Klient może ubezpieczyć się także we własnym zakresie dodatkowo. W sytuacji, gdy ubezpieczenie nie jest zawarte w cenie wyjazdu, klient zobowiązany jest do uiszczenia dodatkowej opłaty z tytułu ubezpieczenia.
Wycieczka fakultatywna najczęściej nie jest zawarta w cenie wyjazdu. Dowolną wycieczkę fakultatywną można wykupić zarówno podczas rezerwacji urlopu czy wakacji w biurze podróży, w którym podpisywana jest umowa rezerwacji, jak i później, po przyjeździe w hotelu u przedstawiciela organizatora (rezydent). Wycieczka fakultatywna wykupiona już na urlopie u rezydenta niczym się nie różni od tej wykupionej w Polsce w biurze podróży. Wycieczka fakultatywna wykupiona u rezydenta (czyli wycieczka organizatora naszego wyjazdu) w większości różni się ceną i programem od wycieczki wykupionej na miejscu wypoczynku w lokalnym biurze podróży. Za wycieczkę fakultatywna wykupiona u rezydenta płacimy gotówką w euro lub dolarach (nie w pln). Korzystając z lokalnej oferty należy upewnić się, czy lokalne biuro podróży jest rzetelne i wiarygodne, a jego przedstawiciel zaproponował nam wycieczkę fakultatywna z programem, który nas interesuje. Należy dokładnie sprawdzić warunki płatności oraz warunki rezygnacji z wycieczki, a także program wycieczki fakultatywnej. Przede wszystkim należy się upewnić, czy zaproponowana przez przedstawiciela biura lokalnego wycieczka fakultatywna, zwłaszcza przed dokonaniem płatności, dojdzie do skutku.
Nasza oferta wyjazdu na urlop czy inny rodzaj wypoczynku zawiera w cenie przejazd z lotniska do hotelu oraz na zakończenie pobytu przejazd z hotelu na lotnisko (transfer lotnisko / hotel i transfer hotel / lotnisko). Przy rezerwowaniu pojedynczej usługi turystycznej (np. rezerwacja hotelu, bilet lotniczy, nocleg na wyjazd narciarski, itp.) z reguły nie mamy zawartego transferu. Należy jednak o szczegóły zakresu rezerwowanej usługi zapytać w biurze podróży.
Skrót AI (All Inclusive) oznacza wszystko w cenie. Przede wszystkim pełne wyżywienie: śniadanie, obiad, kolacja, przekąski i desery między posiłkami, napoje chłodzące, napoje bezalkoholowe oraz regionalne alkohole. Do regionalnych napojów alkoholowych zalicza się również lokalne piwo, choć to nie jest regułą. Opcja all inclusive zawiera często korzystanie na urlopie z atrakcji hotelowych zgodnie z ofertą (np. niektóre sporty wodne, kort tenisowy, siłownia i klub fitness, leżak i parasol na plaży, korzystanie ze SPA). Opcja all inclusive nigdy nie zawiera wycieczki fakultatywnej. Kategoria ultra all inclusive oznacza, że w cenie zawarty jest alkohol importowany. Serwis opcji ultra all inclusive czynny jest dłużej od opcji all inclusive i trwa do późnych godzin nocnych lub całą dobę. Ponadto serwis ultra all inclusive obsługiwany jest przez większą liczbę restauracji i barów.
Skrót FB - Full Board – oznacza pełne wyżywienie na miejscu wypoczynku. Hotel lub inny obiekt w którym jesteśmy zakwaterowani na urlopie, serwuje na trzy posiłki dziennie: śniadanie, obiad, kolacja. Pora serwowania posiłków trwa z reguły ok. 2 godzin, i są dopasowane do naszego czasu spędzanego w hotelu czy na wycieczce.
Skrót HB - Half Board są to z reguły dwa posiłki, śniadanie i obiadokolacja. Half Board może to być także w zależności od regionu turystycznego i hotelu śniadania oraz obiad lub obiadokolacja. Obiad podawany jest zwykle w porach ogólnie przyjętych w Polsce. Obiadokolacja podawana jest zwykle w godzinach 19.00 - 21.30. W większości hoteli (a obowiązkowo w hotelach o wysokim standardzie) na obiadokolacji lub kolacji obowiązuje odpowiedni ubiór (np. panowie długie spodnie). Nie jest dobrze widziane krótkie czy skąpe ubranie, którym idziemy na plaże czy basen. Może się zdarzyć, że obsługa hotelowa w trosce o wrażenia estetyczne nas wszystkich nie wpuści do restauracji na kolację gości, którzy są nieodpowiednio ubrani. Na śniadanie nie jest wymagana tak sztywna reguła ubioru.
Skrót BB - Bed and Breakfast – jest to łóżko i śniadanie. Rezerwując takie zakres usługi otrzymujemy nocleg w wybranym obiekcie (hotel, motel, kwatera, willa, camping, pokój w domku) oraz śniadanie.
Śniadanie serwowane jest jako bufet (często nazywany stół szwedzki) albo jest to tzw. śniadanie kontynentalne. Np. śniadanie kontynentalne w Grecji jest w zasadzie regułą. Otrzymamy wówczas dość skromny posiłek: pieczywo (chleb, bułka), masło, ser żółty lub biały, wędlina (plasterek lub dwa) dżem, czasem parówka, kawa lub herbata. Nie wynika to z oszczędności Greków, lecz ze zwyczajów, jakie w Grecji panują. Bufet (szwedzki stół) oznacz nielimitowany ilością wybór zimnych i gorących potraw z wystawionych półmisków i specjalnych naczyń, często niektóre potrawy na gorąco serwowane są przez kucharzy. Znany i doceniany jest przez naszych Klientów bufet w Hiszpanii czy Turcji.
Skrót OV (RR) jest to oferta bez wyżywienia. Turyści, którzy decydują się na taką ofertę, z reguły planują podróżowanie po kraju lub regionie turystycznym, albo rezygnują z wyżywienia w hotelu, gdyż chcą smakować lokalne potrawy w tawernie czy knajpie, w której przesiadują mieszkańcy danego regionu.
Do wszystkich posiłków wydawanych w hotelu możemy zamówić napoje zimne (woda niegazowana i gazowana, sok ze świeżych owoców), gorące (kawa, herbata) lub alkoholowe (drinki, alkohol lokalny lub importowany). Do śniadania napoje gorące i chłodzące są bezpłatne. Do pozostałych posiłków (obiad, obiadokolacja) wszystkie napoje są dodatkowo płatne. Za zamówione napoje dodatkowo płatne , możemy zapłacić albo kelnerowi bezpośrednio przy stoliku, albo na recepcji hotelu przy wykwaterowywaniu z hotelu. Przy opcji all inclusive napoje do wszystkich posiłków są bezpłatne (z wyjątkiem niektórych alkoholi).
Doba hotelowa w większości hoteli rozpoczyna się o godzinie 14:00, kończy o 10:00 (12:00) następnego dnia. Rozpoczęcie i zakończenie doby hotelowej jest niezależne od tego, jakie mamy godziny przylotu i odlotu. Klienci zawsze kwaterowani są bezpośrednio po przylocie, bez względu na porę dnia lub nocy. W sytuacji, gdy nasz wylot jest w godzinach popołudniowych albo nocnych, a zobowiązani jesteśmy opuścić nasz pokój zgodnie z dobą hotelową, rezydent zadba o nasz bagaż umieszczając go w bezpiecznym miejscu (np. pomieszczenie wydzielone przy recepcji hotelu lub oddzielny pokój). W miarę wolnych pokoi może nam zostać udostępniony na krótki czas pokój, abyśmy mogli przed wyjazdem przebrać się lub odświeżyć. Rodziny z dziećmi mają zapewniony dostęp do takiego pokoju w pierwszej kolejności.
Warunki uczestnictwa, które podpisujemy wraz z umową rezerwacji, wyraźnie określają sytuacje, kiedy organizator może odwołać wycieczkę. Ustawa o Usługach Turystycznych zezwala organizatorom na do anulowanie imprezy turystycznej, ale tylko w określonych przypadkach. Szczegółowe przyczyny oraz zasady anulowania znajdą Państwo w warunkach uczestnictwa wybranego organizatora albo w naszych biurach podróży, u naszego Doradcy Wakacyjnego lub w call center.
Infant oznacza dziecko do 2 lat (data zakwaterowania w hotelu lub data wykwaterowania). Dziecko, które nie ukończyło 2 lat, podróżuje bezpłatnie, ale jednocześnie nie przysługują żadne świadczenia (miejsce w samolocie, łóżeczko w hotelu, wyżywienie, itp.).
Zgodnie z warunkami uczestnictwa, organizatorzy zastrzegają sobie prawo zmiany ceny. Cena wycieczki może ulec zmianie, ale tylko w przypadkach uzasadnionych i dopuszczonych ustawą turystyczną. Szczegółowe przyczyny oraz zasady zmiany ceny znajdziecie w warunkach uczestnictwa wybranego organizatora albo u naszych Doradców Wakacyjnych i call center. Najczęstszą przyczyną zmiany ceny są znaczące różnice kursowe lub podwyżka opłaty lotniskowej. Zmiany cen są sporadyczne i najczęściej nieznaczne. W określonych przypadkach zmiany ceny wycieczki klientowi przysługują pewne prawa (np. bezkosztowa rezygnacja z wycieczki). Aby zabezpieczyć się przed zmianą ceny wycieczki możemy wykupić podczas rezerwacji wyjazdu dodatkowe ubezpieczenie, tzw., gwarancja stałej ceny lub gwarancja niezmienności ceny).
Możliwość wcześniejszego powrotu z wycieczki istnieje tylko w przypadku urlopu z dojazdem własnym. Jeśli podróż odbywała się samolotem lub autokarem, nie można wcześniej zakończyć wyjazdu. W sytuacjach wyjątkowych (przypadki losowe) możecie Państwo skontaktować się z rezydentem, aby ustalić, czy są wolne miejsca na wcześniejszy powrót. Wiąże się to jednak z dodatkowymi kosztem przelotu lub przejazdu.
Wymagane jest, aby na 2 godziny przed podanym czasem odlotu stawić się do odprawy. W sytuacjach wyjątkowych służby lotniskowe mogą zobowiązać podróżnych do wcześniejszego zgłaszanie się do odprawy. Godzina zbiórki na lotnisku zobowiązuje nas do punktualnego stawienia się, abyśmy zdążyli załatwić wszystkie formalności podróżne: odbiór biletu lotniczego, odprawa bagażowa, celna i paszportowa, oraz ewentualne zakupy na strefie wolnocłowej.
Na lotnisko należy zabrać potwierdzenie wyjazdu (voucher, umowa rezerwacji), paszport lub dowód osobisty, prawo jazdy (jeśli planujemy wypożyczenie na urlopie auta). Dowód osobisty upoważnia nas do przekraczania granic na obszarze Unii Europejskiej. Obowiązkowo należy wcześniej sprawdzić, jak jest data ważności paszportu. Z reguły przepisy większości krajów wymagają, aby paszport był ważny przez sześć miesięcy od daty powrotu, ale może to być także okres dłuższy lub krótszy.
Dopuszczalny ciężar bagażu podstawowego uzależniony jest to od linii lotniczej, z którą odbywamy podróż. Najczęściej stosowany limit to 18 kg lub 20 kg. Dopuszczalna waga bagażu podstawowego może być także ograniczona do 15 kg. Jeśli mamy wspólny bagaż (np. na 2 osoby), łączna waga jednej walizki nie może przekroczyć 32 kg. Na większości lotnisk ciężar bagażu podstawowego nie jest rygorystycznie przestrzegany, i różnica 2-3 kg nie jest przez służby lotniska traktowana jako konieczna dopłata za nadbagaż. Niemniej możemy spotkać się z bardzo dokładnym ważenie bagażu i respektowaniem przez służby celne przepisów związanych z limitem bagażu.
Najczęściej stosowany limit to 5 kg na 1 osobę. Linie lotnicze mogą wprowadzić swoje własne regulacje w tym zakresie, i wówczas dopuszczalny ciężar bagażu podręcznego może różnić się, z reguły będzie niższy. Bagaż podręczny limitowany jest także wymiarami (wysokość x szerokość x głębokość). O szczegóły należy pytać w biurze podróży. Bagaż podręczny służy nam do przewożenia wszystkich tych (z reguły niedużych) przedmiotów, które stanowią dla nas wartość: dokumenty, biżuteria i kosztowności, sprzęt fotograficzny, pamiątki). Należy pamiętać o zakazie dotyczącym przewożenia w bagażu podręcznych płynów (przepisy dotyczące bezpieczeństwa na lotnisku).
Miejsce odjazdu autokaru (miejsce i czas zbiórki) podane jest zawsze w potwierdzeniu wyjazdu lub na umowie. Zwyczajowo na miejsce zbiórki należy przybyć około 15 min. przed planowanym odjazdem autokaru, abyśmy zdążyli umieścić nasz bagaż w luku bagażowym autokaru oraz zająć (wyznaczone) miejsce w autokarze.
Niektórzy organizatorzy umożliwiają rezerwację miejsc w autokarze. Z reguły rezerwacja miejsca w autokarze związana jest z datą wykupienia wycieczki (wyjazdu). Im wcześniej wykupimy wyjazd, tym mamy większą możliwość rezerwacji dogodnego dla nas miejsca tyłu lub z przodu autokaru. Jeśli nie mamy możliwości rezerwacji konkretnego miejsca, miejsca przydzielane są przez pilota lub wg kolejności wsiadania.
Połączenie antenowe jest to dodatkowo płatny lub bezpłatny transfer (przejazd) dla klientów pomiędzy wskazaną miejscowością w Polsce (np. miejsce zamieszkania Klienta) a miastem, z którego wyjeżdża autokar.
Biura podróży Travel Shops pośredniczą, na życzenie naszych Klientów, w każdym przypadku uzyskania wizy do kraju, do którego rezerwowana jest wycieczka pobytowa lub objazdowa. Wyjątek stanowi sytuacja, gdy ambasada wybranego kraju wymaga osobistego stawiennictwa (taka procedura wymagana jest w przypadku wizy do USA).
W przypadku kradzieży lub w każdym innym przypadku losowym prosimy zawsze kontaktować się z przedstawicielem organizatora wyjazdu (rezydent), lub dodatkowo z policją, pogotowiem lub strażą pożarną. W krajach europejskich jest to ogólny numer ratunkowy 112. W wyjątkowych sytuacjach można także skorzystać z naszych palcówek dyplomatycznych. Nasz serwis www w dziale Przewodniki zawiera wykaz konsulatów w kraju, w którym spędzamy urlop.
W przypadku nagłego wypadku lub choroby należy zgłosić się do najbliższej palcówki medycznej. Prosimy koniecznie skontaktować się z przedstawicielem organizatora. Rezydent dysponuję wiedzą i doświadczeniem, jest zobowiązany i zapewni nam udzielenie jak najskuteczniejszej pomocy. Za udzieloną pomoc medyczną można zapłacić samemu, należy wówczas zadbać o rachunek, a po powrocie zgłosić się do ubezpieczyciela (także za naszym pośrednictwem) o zwrot poniesionych wydatków. Można tez poprosić rezydenta, aby uregulował w naszym imieniu i za naszą zgodą koszt całego zdarzenie.
Nie zalecamy picia innej wody, niż woda butelkowana (gazowana lub nie). Przegotowanie wody nie gwarantuje nam zdrowego spędzenia urlopu, a zdarza się, że w wielu krajach grozi to mimo wszystko naszym złym samopoczuciem, a mogą także pojawić się powikłania żołądkowe na wycieczce lub powikłania żołądkowe po powrocie z urlopu do domu. Bez żadnych obaw można spożywać tylko wodę oryginalnie butelkowaną.
W przypadku wyjazdu do krajów basenu Morza Śródziemnego takie szczepienia nie są wymagane. W innych wyjazdach do miejsc egzotycznych sugerujemy sprawdzenie w placówkach zdrowotnych, czy należy się poddać szczepieniu. Można to uczynić m.in. na stronie www.szczepienia.pl/podroze. Pamiętajmy, że organizm każdego z nas ma różną odporność i reakcja na te same zagrożenia może znacznie się różnić. Szczepiąc się zwracajmy uwagę na okres działania szczepionki. Dobrze jest także zapoznać się przed wyjazdem na urlop z sytuacja w danym kraju. Mapa regionów szczególnie zagrożonych chorobami pozwoli nam odpowiednio zabezpieczyć się przed powikłaniem zdrowotnym na miejscu lub po powrocie do kraju.
Przelot czarterowy odbywa się w oparciu o umowę pomiędzy przewoźnikiem (linia lotnicza) a organizatorem (biuro podróży), który wynajmuje samolot do przewozu swoich klientów na ściśle określonej trasie w ustalonych okresach (sezonach). Lot rejsowy to regularne połączenie na określonej stałej trasie dla klientów indywidualnych oraz zbiorowych. Loty rejsowe realizowane są regularnie przez cały rok o ściśle określonych porach.

Infolinia
801 000 515

Dla tel. komórkowych
782 993 51842 632 04 54

Obsługa klienta

poniedziałek - piątek: 9:00 - 21:00

sobota: 9:00 - 21:00

niedziela: 9:00 - 18:00

Content